Healthy & fitness

Dlaczego warto skakać na skakance?

Skakanie na skakance kojarzy nam się z dzieciństwem. jednak ta czynność to doskonały sposób na trening. Dlaczego warto skakać na skakance?

dlaczego warto skakać na skakance

Dlaczego warto skakać na skakance?

Myślę, że większość z Nas skakała w dzieciństwie na skakance. Do dziś pamiętam berka na skakance – oj, nawet nie wiecie jak tęsknie za tymi beztroskimi czasami 🙂 Jednak skakanka to również świetny pomysł na trening, który angażuje praktycznie wszystkie mięśnie całego ciała. I oczywiście pozwala spalić naprawdę sporo kalorii. Gdyby ktoś mi powiedział, że skakać będę w dorosłym życiu, zaśmiałabym się prosto w twarz.Dziś nie wyobrażam sobie treningów bez użycia skakanki. Zaczęło się od w ramach rozgrzewki przed crossfitem. Im dłużej skakałam, tym oraz bardziej mi się podobało. Kupiłam skakankę i zaczęłam skakać. Najpierw kilka minut, potem kilkanaście, a potem.. godzinkę 🙂 Ale żeby połączyć przyjemne z pożytecznym, zawsze odpalam przy skakance serial 😀 Nie mam wyrzutów sumienia, że tylko i wyłącznie coś oglądam 😀 Dlaczego warto skakać na skakance? Oto 5 powodów!

Ten cudowny strój znajdziecie na stronie GYMHERO <3

1.Pozwala spalić sporo kalorii

Trening na skakanie pozwala spalić sporo kalorii. Wiecie, że godzina skakania na skakance pozwoli nam spalić nawet 800 kalorii? Oczywiście zależy to od tempa skakania oraz masy ciała. Nie musisz zaczynać od razu od godziny. Wystarczy kilka minut. Potem regularnie zwiększać intensywność oraz czas trwania. Tak jak robiłam to ja 🙂 To nie tylko sposób na rozgrzewkę, ale i skuteczne cardio!

dlaczego warto skakać na skakance

2.Poprawia kondycję oraz wytrzymałość

Regularne skakanie na skakance świetnie wpływa na poprawę naszej kondycji. Pamiętam swoje początki – jej, ale było ciężko! teraz godzinny trening na skakance nie sprawia mi w ogóle problemu. Co więcej, penego roku ćwiczyłam całą jesień i zimę na skakance. Gdy na wiosnę zaczęłam biegać, zauważyłam, że o wiele mniej się męczę i rzczywiście kondycja się poprawiła 🙂

3.Modeluje sylwetkę

Ogromną zaleta skakanki jest to, że podczas skakania angażujemy mnóstwo partii mięśni. Rzeźbimy nogi oraz pośladki. Do tego wzmacniamy mięśnie brzucha!

4.Wzmacnia kości i stawy

Skakanka doskonale wzmacnia nasze kości i stawy. I co najważniejsze,w odróżnieniu od biegania skakanie nie obciąża mocno stawów, a je wzmacnia. Oczywiście zanim rozpoczniemy ćwiczenia, musimy się upewnić, że możemy je wykonywać. niestety niektóre urazy oraz choroby mogą być przeciwwskazaniem do wykonywania treningu ze skakanką.

5.Wzmacnia całe ciało

Wiecie, ze skakanie na skakance wzmacnia nie tylko kości i stawy, ale i całe ciało?  Nie poprawiamy tylko i wyłącznie kondycji, koordynacji, ale wzmacniamy nasze ciało. Dzieje się tak, ponieważ podczas skakania, angażujemy mięśnie całego ciała: rąk, nóg oraz brzucha.

dlaczego warto skakać na skakance

 

6.Skakanka poprawia wydolność krążeniowo-oddechową

Regularne wykonywanie ćwiczeń na skakance ma wpływ na wzrost tętna, poprawę pracy serca, a także układu krążenia.


7.Poprawia koordynację ruchową

Podczas skakania na skakance, musimy wykonywać cykliczne ruchy całego ciała. A to z kolei wpływa na koordynację.

8.Jest tania

Przyrządy do ćwiczeń kosztują. I to naprawdę sporo – nawet kilka set, a nawet i kilka tysięcy złotych. Sama skakanka to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Oczywiście ceny się wahają, ze względu na modele i dodatki np. licznik skoków, spalanych kalorii itd. Poza tym jest niewielka i można ją ze sobą zabrać wszędzie! Zmieści si nawet w damskiej torebce 😉

9.Redukuje stres

Skakanka, podobnie jak inny wysiłek fizyczny, pozwala zredukować stres. Dla mnie to idealna forma. Zwłaszcza kiedy na dworze zimno i nie mam ochoty na bieganie 😉 I tak jak wpsomniałam – warto włączyć sobie do niej ulubiony serial. Wtedy redukcja stresu jest jeszcze bardziej skuteczna 😀

10.Zwalcza cellulit

Regularne skakanie na skakance pozwala nie tylko spalić tkankę tłuszczową, ale również zwalcza cellulit. To powód, dla którego warto skakać!

dlaczego warto skakać na skakance

 

13 komentarzy
Previous Post
13 października 2020
Next Post
13 października 2020

13 komentarzy

  • Joanna Majchrzak

    Jak ja dawno tego nie robiłam! Ale niedługo muszę wrócić do formy po ciąży 😉

  • Katsuumi

    Czasami lubie sobie poskakac na skakance 😉

  • https://www.secretaddiction.pl/?m=1

    Nie skakałam od dzieciństwa i w sumie bym poskakała, ale mam zakaz po operacji;)

  • Monika Krysinska

    Skakanka daje doskonałe efekty i to mój ulubiony trening.

  • Justyna

    Powiem Ci ze przekonałam mnie do tej skakanki, chyba pora jakaś kupić

  • Anna z Wychowanie to przygoda

    Na nowo odkrylam cwiczenia na skakance podczas kwarantanny. Razem z synem skakalismy w ogrodzie prawie codziennie i bardzo dobrze nam to robilo. Nagle znowu poczulam sie, jak w szkole. Pozdrawiam serdecznei! PS Nie wiedzialam, ze skakanie przynosi az tyle korzysci. Dziekuje za informacje!

  • Wiola

    Zabawa z dzieciństwa, ake łatwo o kontuzję. Niestety odkąd się jej nabawiłam, to nie używam.

  • sandra z chrzasteksumienia

    Muszę wrócić do czasów, kiedy sama skakałam na skakance!

  • Anna

    Dawno już nie skakałam na skakance 🙂 muszę znowu tego spróbować 🙂

  • Świat Pani Domu - Ola

    Ale masz fantastyczny ten różowy komplet…sama chętnie bym się w taki zaopatrzyła 🙂

  • Aga

    Jako dziecko uwielbiałam skakanie na skakance 🙂 Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim obuwiu i podłożu, nie powinno skakać się na chodniku czy asfalcie.

  • Kaśka - Poligon Domowy

    ja chyba zacznę skakać, bo mam informację z przedszkola, że mój syn nie potrafi 🙂

  • Ptysia

    Jak byłam młodsza to nałogowo skakałam na skakance 🙂

Leave a Reply