Lifestyle

Jak poprawić koncentrację i polepszyć pamięć? – Skuteczne sposoby

Zastanawiasz się jak poprawić koncentrację i polepszyć pamięć? Przedstawiam skuteczne sposoby. Efekty zauważysz bardzo szybko!

jak poprawić koncentrację

Co wpływa na dekoncentrację?

Dekoncentracja to problem, z którym boryka się wiele osób. Nic dziwnego. istnieje szereg czynników, które negatywnie wpływają na koncentrację oraz pracę. Można zaliczyć do nich m.in,:

  • nadmiar obowiązków – przyjmowanie na siebie zbyt wielu obowiązków, sprawia, że mamy problem z koncentracją,
  • brak planu – jeśli nie mamy ustalonego planu działania, możemy się pogubić. Wykonujemy jedno zadanie, a jednocześnie myślimy u drugim. przez to nie możemy skupić się w pełni na jednym,
  • różne rozpraszacze – takie jak social media, wiadomości SMS czy ulubiony serial w TV,
  • nieporządek – chaos na biurku ma bardzo istotny wpływ na pracę,
  • pośpiech – zbyt szybkie wykonywanie zadań negatywnie wpływa na koncentrację,
  • stres i brak snu – oba te czynniki dekoncentrują. Dlatego warto wyeliminować stresujące sytuacje, a także zadbać o dobry sen,
  • głód lub przejedzenie – zarówno uczucie głodu, jak i przejedzenie mogą mieć negatywny wpływ na koncentrację i pamięć.

 

Wyżej wymienione czynniki to jedne z najpopularniejszych, które nie pozwalają w 100% wykorzystać naszej koncentracji oraz zdolności do zapamiętywania. W większości sytuacjach wystarczy zlikwidować kilka z nich, zacząć zdrowo się odżywiać oraz wprowadzić odpowiednie suplementy, aby efekty pojawiły się już po kilku dniach.

Jak poprawić koncentrację i polepszyć pamięć? – Skuteczne sposoby

Masz dużo nauki przed egzaminem? A może Twoja praca wymaga maksymalnego skupienia? Nie wiesz jak to zrobić? Kluczek do sukcesu jest koncentracja. niestety żyjemy w ciągłym biegu, stresie, co nie sprzyja naszej koncentracji. W takim razie jak poprawić koncentrację? Przedstawiam skuteczne sposoby!

1.Stosuj odpowiednio zbilansowaną dietę

Zawsze będę Wam powtarzać, że odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa. To klucz do zdrowia! I nie chodzi tylko o pamięć i koncentrację, ale o wszystko. Nie wprowadzaj diety, tylko po prostu rozpocznij zdrowy styl życia. Ogranicz produkty wysokoprzetworzone, wszelkiego rodzaju fastfoody, słodycze. Zadbaj, aby w codziennym menu pojawiła się witamina A, C, E, witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz makroelementy. {Pamiętaj, aby pić co najmniej 2 litry wody dziennie

2. Postaw na dobre suplementy – Magnez+B6 Effective 

Magnez+B6 Effective to suplement oparty na specjalnej formule. Nie tylko wspomaga w stanie zmęczenia, ale pomaga w odzyskaniu prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego przy długotrwałym działaniu składników aktywnych czyli magnezu i witaminy B6 i to przez 8 godzin. Tyle, ile zazwyczaj pracujemy. Przez ostatni czas mam mnóstwo na głowie,przez co mam problemu z pamięcią oraz koncentracją. Zdarzało się, że zapominałam o jakimś zadaniu, pomimo, że przez cały dzień o nim pamiętałam. Sama zastanawiałam się jak poprawić koncentrację. Wprowadziłam punkty, o których dziś piszę, a także zaczęłam suplementować Magnez+B6 Effective. Dlaczego? Powodów jest kilka.:

  • magnez i witamina B6 pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych. Do tego zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia,
  • dzięki zawartości mikropeletek, możliwe jest powolne uwalnianie składników aktywnych przez 8 godzin, a w efekcie dłuższe działanie,
  • magnez występuje w najlepiej przyswajalnej formie w postaci cytrynianu magnezu,
  • kapsułka jest wegańska, więc idealnie sprawdzi się u wegan i wegetarianin.

Kapsułkę wystarczy połknąć. Jeśli jednak nie lubisz, możesz wysypać środek do spożywanego pokarmu. Pamiętaj, aby od razu zjeść i potem popić wodą.

jak poprawić koncentrację jak poprawić koncentrację

3.Wysypiaj się

Jak poprawić koncentrację i pamięć? Przede wszystkim zadbajmy o sen! Liczy się zarówno jego jakość, jak i ilość. Starajmy się, aby spać te 8 godzin dziennie.

4.Pamiętaj o przerwach

Wiadomo,m że obowiązki trzeba wykonać. Jednak pamiętajmy o tym, aby robić przerwy. Zwłaszcza jeśli pracujemy przy komputerze. Zróbmy sobie kilka, krótkich przerw, aby dać umysłowi chwilę wytchnienia. jeśli pracujemy w domu, wyjdźmy na balkon, zróbmy kilka głębokich wdechów i wydechów.

5.Zrób plan działania

Przyznam szczerze, że przez bardzo długi okres omijałam ten punkt. Planowałam sobie, ale w głowię. gdy obowiązków było nieco mnie, plan się sprawdzał. Niestety natłok obowiązków i planowanie w głowie, nie współgrają ze sobą. Zdarzało mi się, że po prostu wypadło mi coś z głowy i przypominałam sobie tuż przed pójściem spać. W efekcie niepotrzebnie się stresowałam. teraz wszystko sobie zapisuję i jest o wiele łatwiej 🙂

6. Zadbaj o aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna jest tak ważna, jak odpowiednio zbilansowana dieta. I nie chodzi o uprawianie konkretnego sportu, ale ruch. Może to być zumba, jazda na rowerze, bieganie czy spacery. Zamiast do sklepu, pracy jechać samochodem, idź na pieszo lub wybierz rower.

7.Wrzuć na luz!

Wiem, że łatwo się mówi.. Natłok obowiązków, stresowe sytuacje, różne problemy potrafią dać w kość. Jednak czasem warto wyluzować i mieć nadzieję, że jakoś się ułoży. W końcu musi, prawda? 🙂

 

6 komentarzy
Previous Post
24 lutego 2021
Next Post
24 lutego 2021

6 komentarzy

  • Aga

    Ooo, coś dla mnie. Ostatnio mam natłok pracy i innych obowiązków i jestem permanentnie przemęczona co wpływa niekorzystnie na pamięć i koncentrację :/

  • https://www.secretaddiction.pl/?m=1

    Dobry suplement bywa naprawdę przydatny:)

  • Kaśka - poligondomowy

    Ostatnio coraz trudniej mi się skoncentrować, moz to byłoby dobre rozwiązanie dla mnie

  • Anna

    Na pewno skorzystam z twoich rad 🙂 od dawna suplementuje magnez 🙂

  • Katsuumi

    Fajne sposoby 🙂 mnie czasami się to przydałoby.

  • JednoSpojrzenie

    Ja bez magnezu po prostu nie wyobrażam sobie funkcjonowania!

Leave a Reply