Czy warto skakać na skakance? – 10 powodów. Efekty

Czy warto skakać na skakance? – 10 powodów. Efekty

Skakanie na skakance kojarzy nam się z dzieciństwem. jednak ta czynność to doskonały sposób na trening. Czy warto skakać na skakance? Tak! Sprawdź 1-0 powodów i zobacz efekty!

Czy warto skakać na skakance
Czy warto skakać na skakance

Skakanie na skakance czy warto

Myślę, że większość z Nas skakała w dzieciństwie na skakance. Do dziś pamiętam berka na skakance – oj, nawet nie wiecie jak tęsknie za tymi beztroskimi czasami 🙂 Jednak skakanka to również świetny pomysł na trening, który angażuje praktycznie wszystkie mięśnie całego ciała. I oczywiście pozwala spalić naprawdę sporo kalorii. Gdyby ktoś mi powiedział, że skakać będę w dorosłym życiu, zaśmiałabym się prosto w twarz. Dziś nie wyobrażam sobie treningów bez użycia skakanki.

Zaczęło się od w ramach rozgrzewki przed crossfitem. Im dłużej skakałam, tym oraz bardziej mi się podobało. Kupiłam skakankę i zaczęłam skakać. Najpierw kilka minut, potem kilkanaście, a potem.. godzinkę 🙂 Ale żeby połączyć przyjemne z pożytecznym, zawsze odpalam przy skakance serial 😀 Nie mam wyrzutów sumienia, że tylko i wyłącznie coś oglądam 😀 Dlaczego warto skakać na skakance? Oto 5 powodów!
Legginsy sportowe damskie na myBaze

1.Pozwala spalić sporo kalorii

Trening na skakanie pozwala spalić sporo kalorii. Wiecie, że godzina skakania na skakance pozwoli nam spalić nawet 800 kalorii? Oczywiście zależy to od tempa skakania oraz masy ciała. Nie musisz zaczynać od razu od godziny. Wystarczy kilka minut. Potem regularnie zwiększać intensywność oraz czas trwania. Tak jak robiłam to ja 🙂 To nie tylko sposób na rozgrzewkę, ale i skuteczne cardio!

skakanie na skakance czy warto

2.Poprawia kondycję oraz wytrzymałość

Regularne skakanie na skakance świetnie wpływa na poprawę naszej kondycji. Pamiętam swoje początki – jej, ale było ciężko! teraz godzinny trening na skakance nie sprawia mi w ogóle problemu. Co więcej, pewnego roku ćwiczyłam całą jesień i zimę na skakance. Gdy na wiosnę zaczęłam biegać, zauważyłam, że o wiele mniej się męczę i rzeczywiście kondycja się poprawiła 🙂

3.Modeluje sylwetkę

Ogromną zaleta skakanki jest to, że podczas skakania angażujemy mnóstwo partii mięśni. Rzeźbimy nogi oraz pośladki. Do tego wzmacniamy mięśnie brzucha!

4.Wzmacnia kości i stawy

Skakanka doskonale wzmacnia nasze kości i stawy. I co najważniejsze, w odróżnieniu od biegania skakanie nie obciąża mocno stawów, a je wzmacnia. Oczywiście zanim rozpoczniemy ćwiczenia, musimy się upewnić, że możemy je wykonywać. niestety niektóre urazy oraz choroby mogą być przeciwwskazaniem do wykonywania treningu ze skakanką.

5.Wzmacnia całe ciało

Wiecie, że skakanie na skakance wzmacnia nie tylko kości i stawy, ale i całe ciało?  Nie poprawiamy tylko i wyłącznie kondycji, koordynacji, ale wzmacniamy nasze ciało. Dzieje się tak, ponieważ podczas skakania, angażujemy mięśnie całego ciała: rąk, nóg oraz brzucha.

dlaczego warto skakać na skakance

 

6.Skakanka poprawia wydolność krążeniowo-oddechową

Regularne skakanie na skakance ma wpływ na wzrost tętna, poprawę pracy serca, a także układu krążenia.

 


7.Poprawia koordynację ruchową

Dlaczego warto skakać na skakance? Podczas skakania na skakance, musimy wykonywać cykliczne ruchy całego ciała. A to z kolei wpływa na koordynację.

8.Jest tania

Przyrządy do ćwiczeń kosztują. I to naprawdę sporo – nawet kilka set, a nawet i kilka tysięcy złotych. Dlaczego warto skakać na skakance? A to dlatego, ze jest tania! Sama skakanka to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Oczywiście ceny się wahają, ze względu na modele i dodatki np. licznik skoków, spalanych kalorii itd. Poza tym jest niewielka i można ją ze sobą zabrać wszędzie! Zmieści si nawet w damskiej torebce 😉

9.Redukuje stres

Skakanka, podobnie jak inny wysiłek fizyczny, pozwala zredukować stres. Dla mnie to idealna forma. Zwłaszcza kiedy na dworze zimno i nie mam ochoty na bieganie 😉 I tak jak wspomniałam – warto włączyć sobie do niej ulubiony serial. Wtedy redukcja stresu jest jeszcze bardziej skuteczna 😀

10.Zwalcza cellulit

Regularne skakanie na skakance pozwala nie tylko spalić tkankę tłuszczową, ale również zwalcza cellulit. To powód, dla którego warto skakać!

skakanie na skakance dlaczego warto

Po jakim czasie widać efekty skakania na skakance

Skakanie na skakance efekty daje świetne! O ile regularnie na niej skaczesz i racjonalnie się odżywiasz. Aby zauważyć jakiekolwiek efekty, musisz regularnie skakać na skakance, najlepiej zaczynając od 30 minut. Po miesiącu zmniejszy Ci się cellulit, ramiona będą smuklejsze.

Jak często i jak długo skakać na skakance?

Staraj się skakać tak często, jak to możliwe. Zalecam 3 razy w tygodniu i przede wszystkim rób to systematycznie!

Pamiętaj, że skakanie wymaga odpowiedniej techniki. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  •  strój sportowy, który zapewni Ci maksymalny komfort. Niezwykle istotny jest również dobór obuwia,
  • miejsce treningu. Ogromną zaletą skakanki jest to, że możemy skakać na niej dosłownie wszędzie. Najważniejsze, aby była wolna przestrzeń. Ja osobiście skaczę na balkonie – w ciepłe dni, a jesienią i zimą w pokoju. Biorę też ją ze sobą na różne wyjazdy 🙂
  • odpowiednią technikę. Podstawką skakania i uzyskania efektów jest odpowiednie wykonywanie ćwiczeń. Pamiętaj, że sylwetka ma być prosta, a łokcie trzymane nisko.
  • styl skakania. Staraj się zmieniać style skakania, aby urozmaicić swoje treningi.

 

Zobacz również:

 

 

14 Comments

  1. Na nowo odkrylam cwiczenia na skakance podczas kwarantanny. Razem z synem skakalismy w ogrodzie prawie codziennie i bardzo dobrze nam to robilo. Nagle znowu poczulam sie, jak w szkole. Pozdrawiam serdecznei! PS Nie wiedzialam, ze skakanie przynosi az tyle korzysci. Dziekuje za informacje!

  2. Jako dziecko uwielbiałam skakanie na skakance 🙂 Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim obuwiu i podłożu, nie powinno skakać się na chodniku czy asfalcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.