Fit batony snickers – batonik snickers w zdrowej wersji bez pieczenia i cukru

Fit batony snickers – batonik snickers w zdrowej wersji bez pieczenia i cukru

Fit batony snickers to doskonała propozycja dla wszystkich łakomczuchów. Zdrowa wersja, bez cukru, bez pieczenia. Idealna dla starszych, jak i dzieci.

fit batony snickers

Fit batony snickers – batonik snickers w zdrowej wersji bez pieczenia i cukru

Myślę, że batonów snickers nie muszę nikomu przedstawiać. Zapewne większość z Was je uwielbia, a z pewnością każdy zna 😀 Ja przyznam szczerze jestem ich fanką. I swego czasu pochłaniałam je 🙂 Dwa dziennie to był minimum – serio! Jakiś czas temu przygotowałam dla was przepis fit snickers w słoiczku. Wersje słoiczkowe to moim zdaniem idealna opcja dla leniwych 😀 Albo jak nie mamy zbyt wiele czasu, by się bawić w formowanie batoników itd. :p Dziś jednak przygotowałam dla Was wersję, która zajmuje nieco więcej czasu. Oczywiście bez przesady. Wiecie, że o ile kocham gotować, o tyle nie lubię stać w kuchni 🙂

W przepisie znajdziemy masło orzechowe, które stanowi bogate źródło białka, przeciwutleniaczy i błonnika. Znajdziemy w nim tryptofan, który pozytywnie wpływa na pracę mózgu oraz koncentrację. Do tego witamina E, zabezpieczająca komórki przed działaniem wolnych rodników. Nie brakuje w nim nienasyconych kwasów tłuszczowych. Masło zawietra m.in. kwas oleinowy, linolowy i alfa-linolenowy.

Fit baton snickers składa się z trzech warstw: spodu – nugatu, daktylowego (przepysznego) karmelu oraz polewy. Ja zaczęłam od spodu – nugatu, potem robiłam karmel, a na końcu oblałam czekoladą. Jak zwykle wersja z blenderem oraz na thermomix. Przepis może się wydać nieco skomplikowany, ale uwierzcie, że tak nie jest 🙂 Niezależnie, czy macie thermomixa, czy też nie.

Przepis na fit batony snickers – BLENDER I THERMOMIX

Nugat:

Karmel:

  • 250 g daktyli,
  • 50 g masła orzechowego,
  • orzeszki ziemne.

 

 

Polewa:

  • gorzka czekolada,
  • łyżka oleju kokosowego.

Przygotowanie:

Daktyle zalej gorącym wrzątkiem i w tym czasie przygotuj NUGAT:

  1. Wszystkie składniki na nugat zblenduj. Masa powinna być plastyczna – w razie konieczności dodaj 3-5 łyżek wody z namoczonych daktyli. Jeśli używasz thermomixa to ustaw miksowanie  30 sekund/ obroty 8 – sprawdź, dodaj w razie potrzeby 1-2 łyżki wody i ponownie zmiksuj 30 sekund / obroty 8.
  2. Kwadratową formę wyłóż papierem do pieczenia i przełóż gotową masę. Przyciśnij mocno i postaraj się rozłożyć masę równomiernie.

Karmel:

  1. Namoczone daktyle zmiel razem z masłem orzechowym oraz 5 łyżeczkami wody z daktyli.
  2. Otrzymany daktylowy karmel przełóż na masę nugatową.
  3. Na karmelu ułóż orzeszki ziemne i delikatnie dociśnij rękoma.
  4. Włóż do zamrażalnika na około 2 godziny.

Polewa:

  1. Po 2 godzinach wyjmij nugat i karmel z zamrażalnika i pokrój na batony.
  2. Gorzką czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej razem z olejek kokosowym. Ja dodatkowo dodaję 1-2 łyżki mleka roślinnego.
  3. Batony zamocz w czekoladzie i wstaw do lodówki, aby czekolada stwardniała.

fit batony snickers

Możesz delektować się smakiem 😀 A Wy lubicie snickersa? Jak Wam się podoba opcja na zdrową alternatywę? Dajcie znać, jak zrobicie! Jestem ciekawa czy Wam zasmakuje 🙂

 

 

 

 

5 Comments

  1. Daktyle dają energię nawet na cały dzień i ta jak dla mnie najsmaczniejsza bo gorzka czarna czekolada. Muszę to zrobić. Jestem na tak.

  2. Właśnie szukam zdrowszych wersji słodkosci. Dobrze, że trafiłam na ten wpis. Mam wszystkie składniki oprócz ksylitolu. Koniecznie muszę przetestować przepis.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.