Krem z buraka dla niemowlaka

Krem z buraka dla niemowlaka

Burak posiada wiele właściwości prozdrowotnych. Dlatego warto włączyć go do diety niemowlaka. Dziś przepis na krem z buraka dla niemowlaka. Prosty i smaczny.

krem z buraka dla niemowlaka

Przepis na krem z buraka dla niemowlaka

Burak to warzywo, które może pojawić się w diecie dziecka już od 6.miesiąca. Stosowałam się do tego i mały posmakował buraka już w 6 miesiącu. My zaczęliśmy od zupki i dziś właśnie przepis na krem z buraka.


Zanim jednak przejdę do składników i przygotowania, chciałam dodać, że burak ma wiele właściwości prozdrowotnych. Zalecany jest przede wszystkim dzieciom z anemią lub ryzykiem jej wystąpienia. Buraki są bogatym źródłem wielu witamin m.in. C, B2, B9, E, K, a także prowitaminy A. Znajdziemy w nich żelazo, wapń, magnez, pektyny i duże ilości błonnika. To właśnie ze względu na zawartość błonnika, polecane są u niemowląt i dzieci, które mają problemy z zaparciami, bowiem doskonale regulują pracę układ pokarmowego.

Składniki:

  • duży burak,
  • marchewka,
  • pietruszka,
  • kawałek selerka

Przygotowanie:

  • Wszystkie warzywa obieramy i myjemy.
  • Warzywa gotujemy na parze. Ja gotowałam w BabyCook. Jeśli również macie, to wlejcie wody na poziom 3, włącznie i czekajcie aż te innowacyjne urządzenie wykona robotę 🙂
  • Wszystkie warzywa blendujemy. Jeśli, jak ja, posiadacie BEABA BabyCook to przesypcie zawartość koszyczka do pojemnika i wciśniecie przycisk 🙂
  • Udekorujcie jogurtem naturalnym i podajcie dzieciom.

P.S. Uwaga na dziecięce ręce. U nas troszkę zupy wylądowało na podłodze, bo Maksyś chciał sam jeść 😀 Na całe szczęście mamy pieska, który tylko czeka aż coś spadnie na ziemie 🙂 Lepszy niż odkurzacz i mop!


przepis na krem z buraka

Sprawdź również inne PRZEPISY DLA DZIECI 

Krem z buraka – sposób na przemycanie warzyw

Tak, jak wspomniałam na samym początku, burak to warzywo bogate w składniki odżywcze. Warto zaznaczyć, że najwięcej uzyskamy ich, przygotowując sok z buraka, ponieważ gotowanie buraków sprawia, ze tracą one część swoich cennych składników. Dużą zaletą buraków jest to, że są niskokaloryczne. W 100g jest zaledwie 43 kcal!

Ze względu na dużą zawartość witaminy C wskazane są w okresie jesienno-zimowym, który sprzyja infekcjom i przeziębieniom. Ponadto, ma pozytywny wpływ na układ krwionośny i poprawia pamięć. Wspiera kości, wzmacnia zęby, a także wspomaga funkcjonowanie mózgu. Znajdziemy tu także składniki o właściwościach przeciwutleniających, wspomagających przemianę materii. To z kolei pozwala usunąć szkodliwe toksyny z organizmu. 

Jeśli Twój maluszek nie przepada za jedzeniem warzyw, spróbuj przemycić buraka w formie kremu.

Zobacz również:

 

6 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.